wtorek, 8 lipca 2014

Ta małpa je chleb...

Przekonując się, że najbardziej szkodliwy w mojej diecie był gluten zaczęłam piec własny chlebek. Próbowałam różnych przepisów i najbardziej przypadł mi do gustu chleb sodowy... Do jego wypieku można użyć mąki kukurydzianej, ryżowej lub gryczanej. Można też dosypać ziarna według własnego upodobania. Do michy wrzucam:
- 2 szklanki maślanki,
- 2 szklanki mąki,
- łyżeczkę soli,
- łyżeczkę sody i dwa jaja...
W nagrzanym piekarniku piekę w temperaturze około 230 stopni przez 50 min (nie mam termoobiegu).
Chlebek jest syty, mokry (nie mylić z zakalcem) i mięciutki nawet na drugi dzień.
Chlebek jest pieczony więc prosi się o coś zielonego... Surowe warzywa zawsze są najważniejsze!
Inspiracja pochodzi z bloga: http://gluteno.blogspot.com/2013/06/bezglutenowy-chleb-kukurydziany.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz